21 September 2010

Heran Bin Ajaib

heran tersangatlah heran..
tatkala ini aku asyik pikir je mende nih..
mengape ade manusia yg dicipta mmpunyai perangai2 yang tak berapa disenangi..
so, now aku tgh pikirkan dua jenis manusia yg berperangan berlainan..

Species Manusia Pertama:
species yang misteri.. kalo pasal org len die punye la nk tau jgk camne2 pon,tp pasal die kalo ditanye asyek2 jawapan die "rahsialaaaaa"...
ah,gi mampos la ko xnak gitau pon.. tp kalo ko tak sebok nk tau gak sal org len aku xde nk peduli pon..nada marah plak..ahaks..
species ni seolah olah nk melarikan diri dr kengkawan sendri.. pantang ditegur keselahan mesti nak melenting jer..
xpe la kan,kalo rase cam hebat sgt, pergi lah selagi termampu.. ah malas aku nk layan..

Species Manusia Kedua:
haaaaaa...manusia camni yg selalu ganggu benak aku. species ni sgt bagus untuk dijadikan kawan, sgt caring n sharing bile tibe mase yang mereka agak2 mereka mampu naka layan kite..
but... tp kengkadang org camni time kite carik dorang menghilang tanpa sebab..
kalo bg warnign dlu xnak diganggu xpelah jgk, suddenly leh diam je. aku bengang betul. bukan ape.. time ni nmpk ko selfish giler.. time ko xde mende nak buat n ko bosan ko cari la aku..tp kalo ko happy bahagia n sewaktu dengannya ko hilang ntah gi mane.
malas jgk nak layan..
tp xpe..
dengan wujudnya manusie berspecies seperti diatas,aku rase leh luaskan pikiran kite sebab ape2 pon kite sedia nk hadapi situasi kehadiran mereka2 ini..
aku syukur aku dikurnaikan kawan pelbagai ragam ni..
ape saje..
demi sahabat..

No comments:

Post a Comment