24 January 2011

Slumdog Millionaire

perasaan tertinggal kebelakang mula menarik aku untuk menonton movie ni..
ia juga didorong oleh cerita tayangan kt projector NZ tu hanya reti nk bukak cite Slumdog Millionaire ni jer tiap mlm aku menapak kat situ..
Lagi hebat kecaman adelah bile aku ke Red Chair pon turut mamainkan movie itu..
Maka... oleh kerana tidak dapat manahan kecaman yang hebat sedemikian, aku seakan terpanggil ingin menonton cite ni setelah kawan2 aku sebok gembar-gemburkan bahawa cite ni mmg best..
betul la kawan-kawan, cite ni mmg best... credit to you guys yang berjaya menarik aku ke kancah ini..hahhaa...
ekceli(actually),aku jumpe cite ni mase aku godam2 hard disk aku tu..eksaited plak bile jumpe trus play...hahhaha...

cite ni mengisahkan ttg kehidupan seorang budak bernama Jamal dari kecil hingga die besar..
kejayaan die mnjawab sume soalan semasa die menyertai rancangan Who wants To Be A Millionaire sehingga dpt 20 Juta Rupee..
Semua soalan tu die dpt jwb dengan tepat HANYA melalui pengalaman hidup die..
budak ni mmg tak pernah g sekolah pon sebab die susah giler...
Dr ape yg aku tau psl movie ni,die mengisahkan cerita benar..
terbaek la filem Hindi mcm ni sebab mmg tunjuk true life dorang yg mmg susah giler tu..


This is Jamal when he still a boy..lives in very poor life..
Jamal fight for his love until he finally get LAtika back to his arm.. so dramatic because he went into very tough situation to get Latika back.

No comments:

Post a Comment